Facebook és una de les xarxes socials més utilitzades pels restaurants per diversos motius:
- És gratuït
- És fàcil d’usar, poc o molt tots tenim un perfil de Facebook on sabem publicar un post.
- És la més popular entre la gent
Però t’has preguntat si realment estàs traient-li a aquesta eina tot el rendiment que podries?
Per començar, un negoci ha de tenir una pàgina de Facebook, no un PERFIL. La diferència és que un Perfil et permet convidar a “amics”, però la Pàgina no, has d’aconseguir els teus seguidors pels teus propis mèrits: publicacions interessants, suggerint als teus clients que es facin seguidors, fent campanyes de publicitat a Facebook,…
Però hi ha una eina molt pràctica i que molta gent desconeix, coneixes els teus seguidors? Facebook t’ofereix la possibilitat de conèixer molt bé qui et segueix, pots obtenir estadístiques tant dels teus seguidors com de les publicacions. Per exemple, pots saber la distribució de seguidors per sexe, edat, procedència, idioma,… això et permetrà afinar el tipus de publicacions que has de fer i adreçar-les al teu target.
També et permet conèixer quines són les teves publicacions més populars, quins continguts que publiques han agradat més, a quina hora els teus seguidors llegeixen les publicacions, i tota aquesta informació la tens GRATIS! esperant a ser analitzada per ajudar-te a prendre decisions de Màrqueting.